EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM SORUNLARI
Ercan ÇIKIN
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2.Sınıf Lisans Öğrencisi

GİRİŞ
Eğitim, bilgi ile etkileşime girerek, öğrenme ve öğretme yoluyla bireysel anlamda yüksek bir yaşam düzeyine ulaşmanın, toplum olarak gelişme ve ilerlemenin başlıca yoludur. Ayrıca demokratik ve insan haklarına uygun bir siyasal ve toplumsal sistem kurup geliştirmenin yolu da eğitimden geçmektedir[1].
Eğitim; bireysel, toplumsal, ekonomik ve siyasal işlemleri açısından önemli bir güce sahiptir. Eğitim sistemleri, bireyleri toplumların kültürleri ve kazandırılmak istenen davranışlar doğrultusunda şekillendirilmektedir. Ayrıca bilim, teknoloji ve sanatta yeni paradigmalara ayak uydurmak ve yeniliklere açık, araştırmacı, sorgulayıcı ve hoşgörülü bireyler yetiştirmek gerekmektedir[2].
İçinde bulunduğumuz çağa ayak uydurabilmek ve küreselleşen dünyada önemli bir yere sahip olabilmek için, eğitim çok önemli bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Eğitimin kalitesinin yüksek olması, nitelikli iş gücü ve dinamik bir toplumun bütünlüğünü de meydana getiriyor. Bu nedenle, eğitimde yapı taşı görevini üstlenen eğitim kurumlarının, nitelikli insan yetiştirmede ve ülkenin refah düzeyinin arttırılmasındaki rolü hayati bir önem taşımaktadır[3].
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM SORUNLARI
Eğitim bir sistem ve toplumsal bir olgudur. Bu olguyu meydana getiren, onu bir sistem haline dönüştüren değişkenler doğru bir şekilde analiz edilmelidir. Eğitim politikası, eğitim felsefesi, eğitim programı, okul kültürü, okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veli eğitimin ilişkili olduğu sistemlerden bazıları sayılabilir. Eğitim farklı değişkenleri bünyesinde barındırması ve bu sistemlerde meydana gelen her türlü değişimden etkilenmesi sebebiyle, eğitim sorunları karmaşık bir süreç olarak karşımızda durmaktadır. Eğitimin bir basamağındaki sorun hem önceki basamakları hem de sonraki basamakları etkilemektedir[4].
Nüfusun artmasından dolayı eğitimde talebin artmasına neden olmaktadır. Yüksek talebin olması var olan eğitim hizmetlerinin yetersiz kalmasına yol açmakta ve sorunları büyütmektedir[5].
Uyguladığımız ankete göre: “Bulunduğunuz ilçenin fakültemizde sunduğu olanaklar yeterli mi?” sorusuna ankete katılanlardan 2 kişi yeterli, 3 kişi yetersiz buldu. Yeterli bulanlar, fakültemizin bir eksiği olduğu zaman ilçe halkının çok yardımcı olduğunu ve eksikliklerin giderildiğini, ihtiyaçların karşılandığını, ulaşım imkanlarının da kolay olduğunu düşünmektedir. Yetersiz bulanlar ise; KYK Erkek Yurdu haricinde erkek yurdu ve eğitici, geliştirici kurslar bulunmadığını, eğitim fakültesinin üniversite merkezinden uzakta ve ilçede bulunmasından doğan sıkıntılar olduğunu, eğitim gördükleri alanda kendilerini geliştirebilecekleri etkinlikler yapılmadığını düşünmektedirler[6].
Ankete katılanlar “Fakültede eğitim için kullanılan araç-gereç, öğrenme ortamı (sınıflar) yeterli mi? sorusuna verdikleri cevaplarda 2 kişi yeterli, 3 kişi yetersiz buldu. Yeterli bulanlar, istedikleri araç – gereçlere zorlanmadan ulaştıklarını ve bunda hocalarının


[1] Ömer Özyılmaz, Türk Milli Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Analizleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2013, s.3.
[6] 14.12.2017 tarihli anket sonuçlarına göre
yardımı olduğunu söylemektedir. Yetersiz bulanlar ise sınıfların fiziki şartları öğrenme ortamı için uygun olmadığını, mevcut sıra ve oturaklar derse olan motivasyonu olumsuz etkilediğini, sınıflar küçük olması sıraların bazılarının kullanışlı olmadığını, Projeksiyon cihazlarının yok veya çalışmadığını ve ısınma problemlerinin olduğunu, sınıflarda araç –gereçler bulunması ama sınıfların kalabalık olmasından kullanım zamanının olmadığını söylemektedirler[1].
Ankete katılanlar “Fakültemizi diğer fakültelerle kıyasladığınızda fırsat ve imkan eşitliği sağlıyor mu? sorusuna verdikleri cevaplarda 1 kişi sağlıyor 3 kişi ise sağlamadığını 1 kişi ise kararsız olduğunu bildirdi. Sağladığını düşünenler,   istedikleri etkinlikleri yaptıklarını ve bu olanakların herkese sağlandığını söylemektedir. Sağlamadığını düşünenler, kendi alanlarındaki derslerin fazla olduğunu ilk yıl aldıkları çoğu dersin gereksiz olduğunu bunların yerine alan derslerini uygulamalı olarak görebileceklerini, herkese eşit yaklaşılmadığını, fakülte olarak lisedeymiş gibi olduğunu, diğer fakültelerin öğrencilerinin gelişimi açısından birçok etkinlik yapıldığını kendi fakültelerinde bunların gerçekleşmediğini, düşünmektedirler. Kararsız olan ise diğer fakülteleri görmediğini için kıyaslama yapamadığını söylemektedir. [2]
Ankete katılanlar “Fakültede kendi alanınızla ilgili kişisel gelişim sağlayacağınız olanaklar var mı” sorusuna verdikleri cevaplarda 5 kişi de olanakların olmadığını bildirdi. Bunların kendi alanlarıyla ile ilgili kitaplarının kütüphanede yer almasını uygulamalı dersler için psikolojik danışma odalarının olmasını, fakültede sempozyum, konferans vb. eğitimlerin olması gerektiğini, kişisel gelişim uzmanının olmadığını, öğretmen olmak için geldikleri bu üniversitede hitap, konuşma vb. konularda gelişim sağlanabileceğini düşünmektedirler[3].
Ankete katılanlar “Fakültede evde yurtta vb. yerlerde ders çalışma konusunda karşılaştınız problemler var mı?” sorusuna verdikleri cevaplarda 5 kişi de problem olduğunu bildirdi. Kaldıkları yurdun fakülteye uzak olduğunu ve fakülte kütüphanesine gidemediğini ve bu durum ders çalışmalarına engel olduğun, çalışma ortamında gürültü olduğunu ve etraftaki dikkat dağıtıcı unsurların olduğunu, KYK yurdunda kaldıklarından kalabalık olduğunu ve masaların az olması çalışma odalarında yer olmadığını fakülte kütüphanesinde de aynı sorun olduğunu ve kantinde yüksek sesten dolayı çalışılamadığını söylemektedirler.[4]

SONUÇ
Ankete göre, fakülte öğrencileri ilçede kendilerini geliştirilecek alanlar bulamaktadır. Bu nedenle ilçede öğrencilerin kendilerini geliştirecekleri etkinlikler düzenlenmelidir. Fakültede kullanılan araç-gereçlerin ve öğrenme ortamında kullanılan akıllı tahta, projeksiyon cihazları sınıfta kullanılan sıra ve masaların da düzenlenmesi, yenilenmesi gerekmektedir. Öğrencilerin kendi alanlarıyla ilgili gelişim sağlayacak olanaklar kısıtlı bir şekildedir. Bunların gelişmesi için fakültede sempozyum, konferans vb. uygulamalar yapılmalı ve fakülte kütüphanesinin düzenlenmesi ve öğrencilerin ilgisini çekecek onların kişisel gelişimini sağlayacak kitaplar getirilmelidir.
Öğrencilerin en çok problem yaşadığı konu ise, kaldıkları yerlerdeki ders çalışma problemidir. Bu problem özellikle KYK yurdunda kalan öğrenciler de daha fazla görülmektedir. Yurtların kalabalık olması ve buna bağlı olarak odalarda ders çalışılamaması çalışma salonlarının yetersiz kalması önemli problemdir. Bu nedenle yeni yurtlar açılmalı ve öğrencilerin ders çalışma konusundaki alanları geliştirilmelidir. Aynı problemler okul kütüphanesi içinde geçerlidir. Çalışma alanları yeterli olmamaktadır. Bu nedenle yapımına başlanan kütüphanenin en kısa zamanda bitirilmeli ve hizmete açılması gerekmektedir.



[1] 14.12.2017 tarihli anket sonuçlarına göre
[2] 14.12.2017 tarihli anket sonuçlarına göre
[3] 14.12.2017 tarihli anket sonuçlarına göre
[4]  14.12.2017 tarihli anket sonuçlarına göre
YARARLANILAN KAYNAKLAR
 ÖZYILMAZ, Ömer, Türk Milli Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Analizleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2013.
https://atasav.org/index.php?sid=28 Erişim Tarihi:10.12.2017
Fakültemiz Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü öğrencilerinden 2, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğretmenliği bölümü öğrencilerinden 2 ve Türkçe Öğretmenliği bölümü öğrencilerinden 1 olmak üzere toplam 5 öğrenci ankete katılmıştır.

EKLER
Ankette Kullanılacak Sorular
1-        Bulunduğunuz ilçenin fakültemizde sunduğu olanaklar yeterli mi?
2-        Fakültede eğitim için kullanılan araç-gereçler, öğrenme ortamı(sınıf) yeterli mi?
3-        Diğer fakültelerle kıyasladığınızda fakültemizde fırsat ve imkan eşitliği sağlıyor mu?
4-        Fakültede kendi alanınızla ilgili gelişim sağlayabileceğiniz olanaklar var mı?
5-        Fakültede, evde, yurtta vb. yerlerde ders çalışma konusunda karşılaştığınız problemler var mı?

Eğitim Fakültesindeki Öğrencilerin Eğitim Sürecinde Karşılaştığı Sorunlar Anket Çalışması
                       Adı Soyadı:
Yaşı:
Eğitim durumu:
Tarih:
Yer:
            1.Bulunduğunuz ilçenin fakültemize sunduğu olanaklar yeterli mi?
Yeterli (  )                                                    Yeterli değil  (  )
            Yeterli çünkü :
Yeterli değil çünkü:
2.Fakültede eğitim için kullanılan araç-gereç, öğrenme ortamı (sınıflar) yeterli mi?
Yeterli  (  )                                                  Yeterli değil (  )
Yeterli çünkü:
Yeterli değil çünkü:
3.Fakültemizi diğer fakültelerle kıyasladığınızda fırsat ve imkan eşitliği sağlıyor mu?
Sağlıyor (  )                                                Sağlamıyor(  )
Sağlıyor:
Sağlamıyor çünkü:
4. Fakültede kendi alanınızla ilgili kişisel gelişim sağlayacağınız olanaklar var mı?
Var (  )                                                        Yok (  )
Varsa neler:
Yoksa neler olmasını istersiniz:
5.Fakültede evde yurtta vb. yerlerde ders çalışma konusunda karşılaştınız problemler var mı?
Var (  )                                                        Yok (  )
Varsa nedir: 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar